Genital Siğiller Nedir? Semptomları Nelerdir?

[Toplam: 0 Ortalama: 0]

Genital Siğiller Nedir?

Genital siğiller, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların en yaygın türlerinden biridir. Neredeyse cinsel olarak aktif tüm insanlar, hayatlarının bir noktasında genital siğillere neden olan en az bir tür insan papilloma virüsü (HPV) ile enfekte olacaktır.

Genital siğiller, genital bölgenin nemli dokularını etkiler. Küçük, ten rengi yumrular gibi görünebilir veya karnabahar benzeri bir görünüme sahip olabilirler. Çoğu durumda siğiller görünmeyecek kadar küçüktür.

Bazı genital HPV türleri genital siğillere neden olabilirken, diğerleri kansere neden olabilir. Aşılar, genital HPV’nin belirli türlerine karşı korunmaya yardımcı olabilir .

Genital Siğillerin Semptomları Nelerdir?

Kadınlarda genital siğiller vulvada, vajinanın duvarlarında, dış üreme organları ile anüs arasındaki bölgede, anal kanalda ve servikste gelişebilir.

Erkeklerde genital siğiller penisin ucunda veya gövdesinde, skrotumda veya anüste meydana gelebilir.

Genital siğiller, enfekte bir kişiyle oral cinsel teması olan bir kişinin ağzında veya boğazında da gelişebilir.

Genital siğillerin belirti ve semptomları şunları içerir:

• Genital bölgenizde küçük, ten rengi, kahverengi veya pembe şişlikler
  • Birbirine yakın birkaç siğilin neden olduğu karnabahar benzeri bir şekil
  • Genital bölgenizde kaşıntı veya rahatsızlık
  • İlişki ile kanama

Genital siğiller görünmeyecek kadar küçük ve düz olabilir. Bununla birlikte, nadiren, bağışıklık sistemi baskılanmış bir kişide genital siğiller büyük kümeler halinde çoğalabilir.

Genital Siğillerin Nedenleri Nelerdir?

İnsan papilloma virüsü (HPV) siğillere neden olur. Genital bölgeyi etkileyen 40’tan fazla HPV vardır .

Genital siğiller neredeyse her zaman cinsel temas yoluyla bulaşır. Enfeksiyonu cinsel partnerinize yaymanız için siğillerinizin görünür olması gerekmez.

Genital Siğillerin Risk Faktörleri Nelerdir?

Cinsel olarak aktif olan çoğu insan , bir süre genital HPV ile enfekte olur. Enfekte olma riskinizi artırabilecek faktörler şunları içerir:

• Birden fazla partnerle korunmasız seks yapmak
  • Cinsel yolla bulaşan başka bir enfeksiyon geçirmiş olmak
  • Cinsel geçmişini bilmediğiniz bir partnerle seks yapmak
  • HIV veya organ naklinden gelen ilaçlar gibi riskli bir bağışıklık sistemine sahip olmak

Genital Siğillerin Komplikasyonları Nelerdir?

HPV enfeksiyonu komplikasyonları şunları içerebilir:

• Kanser: Rahim ağzı kanseri, genital HPV enfeksiyonu ile yakından bağlantılıdır . Bazı HPV türleri ayrıca vulva, anüs, penis ve ağız ve boğaz kanserleri ile ilişkilidir.

HPV enfeksiyonu her zaman kansere yol açmaz, ancak kadınların, özellikle yüksek riskli HPV türleri ile enfekte olanlar için düzenli Pap testleri yaptırması önemlidir .

• Hamilelik sırasında sorunlar: Nadiren hamilelik sırasında siğiller büyüyerek idrara çıkmayı zorlaştırabilir.

Vajinal duvardaki siğiller, doğum sırasında vajinal dokuların gerilmesini engelleyebilir. Vulvadaki veya vajinadaki büyük siğiller doğum sırasında gerildiğinde kanayabilir.

Son derece nadiren genital siğilli anneden doğan bir bebeğin boğazında siğiller gelişir. Hava yolunun tıkanmasını önlemek için bebeğin ameliyat olması gerekebilir.

Genital Siğillerin Teşhisi Nasıl Konulur?

Genital siğiller teşhisi

1.    Pap testleri

Kadınlar için, genital siğillerin veya rahim ağzı kanserinin erken belirtilerinin neden olduğu vajinal ve servikal değişiklikleri tespit etmeye yardımcı olabilecek düzenli pelvik muayeneler ve Pap testleri yaptırmak önemlidir.

Pap testi sırasında, doktorunuz vajinanızı açık tutmak ve vajinanız ile rahminiz (serviks) arasındaki geçişi görmek için spekulum adı verilen bir cihaz kullanır.

Daha sonra rahim ağzından küçük bir hücre örneği toplamak için uzun saplı bir alet kullanacaktır. Hücreler anormallikler açısından mikroskopla incelenir.

1.    HPV testi

Sadece birkaç genital HPV türü rahim ağzı kanserine bağlanmıştır. Pap testi sırasında alınan bir rahim ağzı hücresi örneği kansere neden olan bu HPV suşları için test edilebilir.

Bu test genellikle 30 yaş ve üstü kadınlar için ayrılmıştır. Daha genç kadınlar için faydalı değildir çünkü onlar için HPV genellikle tedavi olmaksızın geçer.

Genital Siğillerin Tedavisi Nasıldır?

Siğilleriniz rahatsızlığa neden olmuyorsa, siğillerin tedaviye ihtiyacı olmayabilir.

Ancak kaşıntı, yanma ve ağrınız varsa veya enfeksiyonun yayılmasından endişeleniyorsanız, doktorunuz bir salgını ilaçlarla veya ameliyatla temizlemenize yardımcı olabilir.

Bununla birlikte, siğiller genellikle tedaviden sonra geri döner. Virüsün kendisi için bir tedavi yoktur.

Ameliyat

Daha büyük siğilleri, ilaçlara yanıt vermeyen siğilleri veya hamileyseniz bebeğinizin doğum sırasında maruz kalabileceği siğilleri gidermek için ameliyat olmanız gerekebilir.

Siğillerin cerrahi seçenekleri şunlardır:

• Sıvı nitrojenle dondurma (kriyoterapi): Dondurma, siğilinizin etrafında bir kabarcık oluşmasına neden olarak çalışır. Cildiniz iyileştikçe lezyonlar sıyrılır ve yeni cildin ortaya çıkmasına izin verir. Tedaviyi tekrarlamanız gerekebilir. Ana yan etkiler arasında ağrı ve şişlik bulunur.

• Elektrokoter: Bu prosedür, siğilleri yakmak için bir elektrik akımı kullanır. İşlemden sonra biraz ağrı ve şişlik olabilir.

• Cerrahi eksizyon: Doktorunuz siğilleri kesmek için özel aletler kullanabilir. Bu tedavi için lokal veya genel anesteziye ihtiyacınız olacak ve sonrasında ağrınız olabilir.

• Lazer tedavileri: Yoğun bir ışık demeti kullanan bu yaklaşım pahalı olabilir ve genellikle geniş ve tedavisi zor siğiller için ayrılmıştır. Yan etkiler arasında yara izi ve ağrı olabilir.
Yazar: Doç. Dr. Erdem Güven
Nous écrivons à propos de nos patients.