Dil Kanseri Nedir?

dil kanseri nedir_4Dil kanseri genellikle kötü alışkanlıklar nedeniyle ortaya çıkan bir kanserdir. Alkol, sigara gibi zehirli kötü alışkanlıkların dil üzerinde oluşturduğu zedelenmeler sonucu baş gösteren kanserli dokudur.

Dil kanseri dudak kanserinden sonra sıklık seviyesi en yüksek olan tümördür. Bu kanser türü kişinin yaşına göre de değişim gösterebilmektedir.

Dil kanseri ortalama 65-70 yaş civarındaki kişilerde sıkça rastlanan dilin irritasyonu sonucu oluşan bir kanserdir.

En çok görülen hastaların da erkek olduğu belirlenmiştir.

Dil kanserinin belirtileri

Dil kanserinin anlaşılması için oldukça fazla belirti bulunmaktadır. Dil üzerinde yaraların oluşması, kızarıklıkların meydana gelmesi, kabarcıkların üremesi, nefesin kötü kokması, ağızda uyuşma meydana gelmesi, ağız hareketlerinin kısıtlanması gibi belirtilerin bulunması dil kanseri olma ihtimalini oluşturmaktadır.

Dil kanseri her hastalıkta olduğu gibi erken teşhis edildiğinde tedavi edilme olasılığı daha yüksektir. Hastalık eğer ilerlemişse de tedavi kemoterapi, radyoterapi ile ilerlemektedir.

Tümörün nerede olduğu ne boyutta olduğu oldukça önemlidir. Hekimin tetkikleri sonucu tümörün ve hastanın durumu belirlenerek uygun bir tedavi yöntemi belirlenir ve bu yöntem hasta ile paylaşılarak iletişim içerisinde bir süreç izlenir.

Genelde estetik ile kombine edilerek yapılmaktadır. Cerrahi işlem sonrasında dildeki kanserli yapı alınarak dil tümörden arındırılır. Ve ardından dilin şeklinin eski haline getirilmesi için dile estetik operasyon uygulanmaktadır.

Kişide yutkunma, yemek yeme gibi sorunlar illaki oluşacaktır. Bunun için de pek çok tedavi uygulanabilmektedir.

Dilin tüm işlevlerini yerine getirilmesi için ne yapılmalıdır?

dil kanseri nedir_5Dil kanseri sonrası dilin tüm işlevlerini yerine getirmesi için tedavi edilerek dil eski haline getirilmektedir. Dil üzerindeki eksik dokular kol bölgesinden alınan dokular yardımıyla tamamlanmaktadır.

Dile uygulanan en iyi estetik ameliyatı ile hasta duygusal açıdan da iyi hissetmektedir. Hastalık ne olursa olsun iyi hissetmek veya sonunda iyi hissedeceğini bilmek hastayı bir adım öne götürecektir.

Asıl amaç da hastalığı tedavi ederken hastanın psikolojisini yüksek tutmaktır. Psikolojinin iyi olması iyileşmenin daha hızlı gerçekleşmesini sağlamaktadır.

size nasıl yardımcı olabiliriz?
Yazar: Doç. Dr. Erdem Güven
Hastalarımız hakkında yazıyoruz.