Meme Onarımı Ameliyatı Estetik Meme Ameliyatlarından Farklı mıdır?

Meme onarımı ameliyatları temel olarak meme estetiği ameliyatlarında farklılıklar göstermektedir. Özellikle bazı hastalarımız bize başvurdukları zaman meme kanserinden sonra yapılacak onarımların meme büyütme estetiğine benzediğin düşünmektedirler. Aslında durum çok da böyle değildir. Çünkü meme dokusunun tamamının alınması gerekli olmaktadır bu ameliyatlarda. Meme dokusunun tamamı alındığı zaman geride kalan şey sadece bir deri dokusudur bize kalan şey ve bu deri dokusunun içine silikon yerleştirmek normal estetik ameliyattaki silikon yerleştimekten farklılıklar göstermektedir.

Özellikle geride kalan derinin kan dolaşımı çok önem arz etmektedir.

Kan dolaşımı yeterli olan bir deri saptandığı zaman meme onarımlarını en güzel şekilde yapabilmekteyiz. Buda bir takım çalışması ile olabilmektedir. Meme tümör cerrahisini yapan genel cerrahların özellikle geride bıraktığı dokularda kan dolaşımını bozmadan yapılan, tecrübeli cerrahlar tarafından yapılan ameliyatlardan sonra yaptığımız onarımlar daha başarılı sonuçlar vermektedir. özellikle meme kanseri ameliyatından sonra yapılan onarımlardan ertesi gününde hastayı değerlendirdiğimiz zaman ağrı düzeylerini, meme kanseri olmayan, estetik amaçlı yapılan ameliyatlara göre daha fazla olmadığını görmekteyiz. Yani meme kanseri ameliyatı, ameliyat sonrası dönemi olarak ağrı açısından meme estetiği ameliyatlarından daha fazla ağrı yapmamaktadır ve bu ağrı düzeyini iyi ağrı kesicilerle de çok rahat kontrol edilebilmekteyiz. Ameliyattan sonra ortalama olarak meme kanseri ameliyatı ve onarım ameliyatından sonra 10-15 gün içinde işe dönüş mümkün olmaktadır. Çünkü meme estetiği ameliyatından farklı olarak direnler mevcuttur ve bu direnlerin biraz daha uzun süre kalması gerekmektedir. Bu diren takibi ve tedavi sürecinin takibi ile birlikte işe dönüş, günlük hayata dönüş ortalama olarak 10-15 gün olabilmektedir. Tabii ki meme kanserinin ameliyattan sonraki tedavi süreci daha da uzayabilmektedir. Bu tedavi politikasını özellikle toplanan meme konseyi tarafından verilecek kararlar etkilemektedir.