Meme Küçültme Ameliyatı Sonrası Çok Ağrı Olur mu?

Meme ameliyatlarından sonra çok aşırı ağrı olmamaktadır. Genellikle meme vücudun dışında olan ve hayati sinirlerin ve damarların geçtiği bir bölgede bulunmayan bir organdır. Vücudun dışında bulunduğundan dolayı memeden gelen duyu sinirlerinin birçoğu korunmuştur ve bunların sonucunda meme ameliyatlarından sonra çok ciddi bir ağrı ortaya çıkmamaktadır. Meme ameliyatlarından sonra özellikle 3 günde dikkat edilmesi gereken çeşitli koşullar vardır. Hemen üzerine buz uygulaması, memenin devamlı olarak sütyen içinde tutulması, memenin yukarıya doğru sütyen ile birlikte askılanması, memede ortaya çıkabilecek ağrıları oldukça azaltmaktadır.

Meme küçültme ameliyatı sonrası işe dönüş

Bunun yanında meme ameliyatlarından sonra özellikle küçültme ameliyatlarından sonra 4-5 gün içinde memede ciddi iyileşme ortaya çıkmakta ve işe dönüş süreci yavaş yavaş başlayabilmektedir. Biz genellikle meme küçültme ameliyatından sonra hastalarımızın 5 7 gün istirahat önermekteyiz. Ancak bu istirahat kesin yatak istirahati şeklinde olmamaktadır. Ameliyatın aynı gününde hastamız ayağa kalkıp çok rahatça yürüyebilmektedir. Ameliyattan bir gün sonra hastalarımız hastaneden çıkmakta ve tamamiyle yürüyüş önermekteyiz. Bu hastalarımıza bir gün sonra hastamız taburcu olduktan sonra evde tüm işlerini tümüne günlük aktivitelerini yapabilmektedirler. İşe dönüş süreci en kısa olarak dört beşinci günlerde, maksimumda bir hafta sonra işe dönüş gerçekleşebilmektedir.