Meme Kanserinde Hangi Evrede Yeniden Meme Yapılabilir?

Meme kanserli hastalarda dünyada gelişmiş ülkelerde her evrede onarım yapılabilmektedir. Özellikle meme kanserlerinde vücuda metastaz yapmış meme kanserlerinde ameliyat edilebilir seviyeye gelen bir hastada ameliyattan sonraki dönemde vücutta bir eksiklik hissedilmemesi, moral ve sosyal yaşam olarak hastanın kendini eksik hissetmemesi için, gelişmiş ülkelerde farklı onarım teknikleri ve yöntemleri yapılmaktadır. Bunlardan en başta olanı expender dediğimiz doku genişleticilerin ve silikondan imal edilmiş balonların vücuda yerleştirilmesidir. Özellikle bu tip ilerlemiş hastalarda, hastalığı tedavisinden ve hastalıktan kurtulduktan sonra bu balonların kalıcı silikonlarla değiştirmesiyle hasta memesi kaydet kaybetmemiş olmakta ve hastaya yeniden meme onarımı yapılabilmektedir. Bu şekilde erken evre meme kanseri olan hastalarda meme kanseri ameliyatı ile eşzamanlı olarak yapılan ameliyatlar sonucunda hasta memesiyle ameliyata girip memesiyle ameliyattan çıkabilmektedir.

Bu büyük bir avantaj.

Çünkü memesini kaybeden hastalar bu kaybın stresini yaşayarak hastalığın kötü gidişi ile mücadele edememektedirler. Meme onarımları, meme kanserinin vazgeçilmez ameliyatlarının bir parçasıdır ve dünyanın gelişmiş ülkelerinde tüm sigortalar özel ve devletin sağlık sigortaları bu onarımların tamamını karşılamaktadır. Ülkemizde de SGK özellikle kendi vücudundan yapılan onarımların tamamını karşılamaktadır.