LUMENİS ACUPULSE (Fraksiyonel Karbondioksit Lazer)

Pürüzsüz, parlak, sağlıklı görünen bir cilt şüphesiz her insanın önem verdiği bir özelliktir. Ancak akne, yara, yanık izleri ve çatlaklar, sarkma ve kırışıklıklar sağlıklı ve genç cilt görüntüsünü ve güzelliğimizi bozabilir.

Fraksiyonel Lazer nedir ve nasıl çalışır?

Normal yaşlanma sürecinde, çevresel faktörler ( güneşin hasar verici etkileri, hava kirliliği) ve biyolojik yaşlanma eklendiğinde kollajen yıkımı hızlanır. Kollajenin ciltteki miktarı azaldıkça kırışıklıklar, sarkma ve çökmeler görülmeye başlanır. Bu da kişinin gerçek psikolojik durumunu yansıtmayan üzgün, somutkan, kızgın ve bezgin bir yüz ifadesi oluşturur. İnsanlar zamanla aynaya baktıkça her defasında adeta tanımadığı bir kişiyle karşı karşıya kalır.

Cilt gençleştirmede kullanılan fraksiyonel CO2 lazer(ACUPULSE), tüm cilt yüzeyini etkileyen lazerlerin aksine, ciltte mikroskobik kolonlar açar. Bu kolonlar çok ince kanallardır, burada esas hedef sudur, yani kollajen, kan damarları, keratinositler gibi su içeren yapılar, seçici termal hasara uğrarlar. Termal hasar oluşan bölgenin hemen yanındaki hasar görmemiş bölgelerdeki canlı hücreler hasarlı alana göç ederek buradaki onarım mekanizmasını uyarırlar. Böylece cilt altında yeni kollajen üretimi başlar. ACUPULSE fraksiyonel lazerin en büyük özelliği cildin üst yüzeyine hasar vermeden işlevini cildin altında gerçekleştirmesidir. Böylece cildin üst yüzeyinde çok daha hızlı bir iyileşme oluşur ve kişiler sosyal hayatlarına kısa süre içinde dönebilirler.

Daha eski teknolojiye ait Er:Glass ve Er:Yag lazerlerin dalga boylarının kısa olması sebebiyle yeterli cilt derinliğine ulaşılamamakta, bu nedenle de etkileri sınırlı olup, bazen çok sayıda uygulamaya rağmen istenilen noktaya varmak mümkün olmamıştır. Bu sınırlama lazerdeki ACUPULSE fraksiyonel CO2 Lazer ile aşılmıştır.

ACUPULSE fraksiyonel lazer uygulamaları sırasında tedavi edilen cildin kalınlığı tesadüfi veya tecrübeye dayalı şekilde değil, inilen derinlik kesin olarak bilinerek uygulanan bir teknolojidir.. Güçlü olmasına karşın fraksiyonel özelliği sayesinde uygulama sonrası iyileşme hızı çok yüksek, iyileşme süresi kısadır. Dalga boyunun uzunluğu nedeniyle cildin istenen katmanında etkisini göstermektedir.

Fraksiyonel Lazer Hangi Alanlarda Kullanılır?

-Cilt Yenileme, yüz gençleştirme ve cildin kalitesininin iyileştirilmesi

-Yüzdeki kırışıklıklar ve sarkmalar

-Göz kapakları ve boyun gevseme ve sakmaları

-Güneş lekeleri (yüz ve vücut)

– Hiperkeratoz(ciltte kalınlaşma ve kabalaşma)

-Gebelikte oluşan lekeler

-Dekolte bölgelerindeki kırışıklık ve gevsemeler

–Hızlı büyüme, hamilelik, kilo alıp vermeler sonucu oluşan çatlaklar

-El üstündeki kırışıklıklar,

-Ellerdeki yaşlılık lekeleri

-Vücudun çeşitli bölgelerindeki Kabarık benler, siğillerin ve buna benzer yapıların iz bırakmadan çıkarılması

-Yanık izi( yüzeyel ve derin)

-Derin yara ve ameliyat izleri( yüz ve vücudun çeşitli bölgeleri)

-Ameliyat veya yaralanma sonrası oluşan yüzeyden kabarık lezyonlar (KELOİD)

-Cerrahi girişim gerektiren Tırnak hasarları

-Rynophyma( burunda kaba, karnıbahar görünümü) ve otofima(kulakta karnıbahar görüntüsü)

-Genital bölge renk değişiminin düzeltilmesi ve estetiği

–Menopoz sonrası kuru, ağrılı vajinanın yeniden yapılandırılması ve vajinanın sıkılaştırılması

–Cildin geniş gözenekli ve kaba görünümünün giderilmesi

–Ciltte meydana gelen güneş lekesi, yaşlılık lekesi, doğum sonrası oluşan lekeler ve yüzeysel pigment bozukluklarının giderilmesi

–Göz kapaklarında oluşan kolesterol plaklarının (ksantalezma) tedavisi

Fraksiyonel Lazer Sonucu Ciltte Oluşan Değişiklikler Nelerdir?

Fraksiyonel lazer uygulaması sonrası, ani olarak cilt altı kollajen liflerinde %30 oranında kısalma meydana gelir. Uygulama sonrası hemen ciltte bir toparlanma ve sıkılaşma görülür. Sonraki 1 – 3 aylık süreçte ise cilt altında yeni kollajen oluşumu ve cilt altı bağ dokusunda yeniden yapılanma oluşur. Tüm bunların sonucu olarak cilt gençleşmesi olarak tanımlanan ciltte gerginlik, cilt üzerindeki pürüzlerde, lekelerde, kırışıklıklarda, sarkma ve izlerde ileri düzeyde azalma olur. Ciltteki gözenekler daralarak cildin yapısı en az 5 yıl önceki görüntüsüne kavuşur.

ACUPULSE Fraksiyonel Lazer Uygulaması Ağrılı mıdır?

Uygulama esnasında yanma ve acı hissi olmaması için lokal anestetik kremler yada nitros oksit kullanılarak acısız uygulama yapılır.

ACUPULSE Fraksiyonel Lazer Uygulaması Kaç Kez Yapılır?

ACUPULSE Fraksiyonel lazer sisteminde seans sayısı; sorunun derinliğine göre, kişiyi sosyal hayatından uzaklaştırmayacak ve kısa sürede iyileşecek şekilde planlama yapılır. Bu uygulama sayısı 1-5 seans arasında değişir. Seans aralıkları 4-6 haftadır.

İyileşme Sürecinin Özellikleri Nelerdir?

Uygulaması sonrası ciltte ilk gün kızarıklık ve ödem meydana gelir. Sonrasında 3 – 7 gün süren noktasal kabuklanma dışında bir şikayet olmaz. Hasta 3. günden itibaren makyaj yapabilir, bu avantaj kişinin günlük yaşamına devam etmesine olanak sağlar.

Uygulama Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hasta uygulama öncesi güneş ve solaryumdan 1 ay uzak kalmalıdır. Kanın pıhtılaşmasını engelleyen ilaçlar (aspirin,heparin), retinoid içeren ilaçlar (Roacutane), ışığa duyarlılığa neden olan ilaçlar (tetrasiklin, naproksen, östrojen, progesteron, doğum kontrol hapları, klorokin) alınmamalıdır. Uygulama öncesinde cildi aşındırıcı dermabrazyon ve peeling gibi tedaviler veya cilt germe operasyonu uygulanmışsa mutlaka uygulama yapan doktora söylenmelidir. Hastada geçmişte herpes (uçuk) çıkarma öyküsü var ise, mutlaka uygulama öncesinde ilaç almalıdır.

Uygulama Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Uygulamadan 48 saat sonra ılık duş alınabilir. Ödem ve inflamasyonu azaltmak için soğuk kompres uygulanabilir. Uygulama sonrası ciltte oluşabilecek kabuklanmayı azaltmak için cilt nemli ve temiz tutulmalıdır. İlk hafta içinde bu nemlendirme işlemi günde 3 – 4 kez tekrarlanmalıdır. Hastanın cilt tipine ve çevre koşullarına bağlı olarak iyileşme sonrası güneş koruyucular kullanılmalı, cilt soyucu kremler ise en az 1 ay kullanılmamalıdır.

Tedavi kimlere uygulanmaz?

Kişide son 6 ay içinde Roacutane kullanma öyküsü varsa bu tedavi uygulanmaz.
Hamilelere uygulanmaz.
Deride aktif enfeksiyonu ve aktif aknesi olanlara uygulanmaz.

DOÇ. DR. ERDEM GÜVEN