Karın Germe Ameliyatı Sonrası Aşırı Ağrı Olur mu? Cinsel Hayata Ne Zaman Başlanabilir?

Karın germe ameliyatları bayanlar tarafından çok korkulan ameliyatlardır. Sonrasında çok ağrı olacağı zannedilen ameliyatlardır. Ancak işin aslı öyle değildir. Baktığımız zaman ameliyat ettiğimiz hastalarda karın germe ameliyatından sonra eğer düzenli bir egzersiz ve üstüne gidilerek bir doktorun tavsiyelerine uyulursa bu şekilde ameliyat sonrası dönemin çok hızlıca, çok kolayca atlatıldığını görmekteyiz. Ameliyat sonrasındaki dönemde özellikle erken dönemde hastanın ayağa kaldırılması, yürütülmesi ve ortaya çıkan gerginliğin yavaş yavaş çözülmesi şeklinde hastaların ameliyat sonrası dönemindeki ağrılarının çok fazla olmadığını izlemekteyiz. Özellikle spazm çözücü özelliği olan ilaçların kullanılması, kas gevşeticilerin kullanılması, ağrı kesicilerin düzenli olarak alınmasıyla ameliyattan sonraki ilk üç günü atlatan hastalarımızda günlük hayata çok hızlı olarak katıldığını izlemekteyiz. Ameliyat sonrasında işe dönme özellikle karın germe ameliyatında 5 ile 7 günde mümkün olabilmektedir. Tabii ki ağrı eşiği ve ağrıyı duyma kişiden kişiye fark eden özel parametrelerdir.

Ağrı eşiği düşük olan hastalarda bile maksimum 10 günde işe dönmek mümkündür.

Özellikle karın germe ameliyatları, karında ciddi gerginlik olmadan da yapılabilen ameliyatlardır. Bu ameliyattaki tekniğe bağlı olarak değişmektedir. Zaten biz ameliyatta aşırı gerginliği istememekteyiz. Dokuların yaşam kalitesinin gitmemesi, dokulardaki kan dolaşımının bozulmaması için çok aşırı gerginlik olması bizim tercih etmediğimiz durumdur. Karın germe ameliyatlarından sonra ilk 3 hafta kritik dönemdir ve 5 kilonun üstünde ağırlık kaldırması istenmemektedir. Karın germe ameliyatlarında eğer karın fıtığı da aynı anda onarılmış ise o zaman bu süre 6 haftaya çıkmaktadır. 6 haftalık bir dönemde bir şey kaldırılırken dikkatli kaldırılmalı, karın kaslarını üstüne gidilmemelidir. Bu hasta tarafından dikkat edildiği takdirde çok rahatlıkla uygulanan ve rahatlıkla ortadan kaldırılan bir durumdur. Bunun dışında cinsel hayata dönüş kişiden kişiye farklılık arz etmekle birlikte biz üç haftadan itibaren cinsel hayata başlayabileceğini önermekteyiz. Özellikle hastaların kendi partneriyle güzel bir şekilde uyumuyla herhangi bir problem olmadan cinsel hayata 3 haftadan itibaren rahatlıkla başlayabildiğini izlemekteyiz.