Karın germe ameliyatı öncesi hazırlık gerekir mi?

Karın germe ameliyatı öncesinde hastamıza rutin ameliyat tetkiklerini yaptırırız. Bunlar kan değerleri, hastamızın kanın pıhtılaşma zamanı adını verdiğimiz kanıyla ilgili herhangi bir pıhtılaşma sorununun olup olmadığı incelenmesi gibi tetkikler yapılır. Bunun yanında hastamızın ek bir problemi var ise, karın içinden herhangi bir ameliyat geçirmiş ise veya karın içindeki organların dışarıya fıtıklaşması söz konusu ise veya doğuştan gelen omrikal her ne adını verdiğimiz karın deliğinin hemen etrafından olabilecek bir fıtık söz konusu ise o zaman ek işlemler yaptırmaktayız. Ultrason ile bu fıtığın durumu belirlenir, fıtığın kesesinin içindeki herhangi bir bağırsak var mı yok mu bu değerlendirilir.

Ameliyata bu tedbirler alınarak girilir.

İçerde herhangi bir sürprizle karşılaşmamak için hastamızın etraflıca ameliyat öncesinde etraflıca bir muayenesinin yapılması gerekir. Hastanın karın bölgesinde geçirmiş olduğu ameliyatlar, geçirmiş olduğu laparoskopik girişimler veya daha önceden batın içinde getirdiği bir enfeksiyon durumu var ise o zaman ek tedbirler almaya gerek vardır. Bunların dışında geçirmiş olukları hamilelikler herhangi bir engel teşkil etmemekte, özel bir durum oluşturmamaktadırlar. Hastamızın eğer ek bir hastalığı var ise bu şeker, tansiyon, kalp damar hastalıkları gibi ek bir hastalığı var ise daha ileri tetkikler ve konunu uzmanından konsültasyon istemek şeklinde bir danışma ile ameliyat öncesindeki tedbirlerimizi en üst düzeye çıkarmaya çalışırız. Bu hastalarda biraz daha fazl a tetkikler yaptırırız. Ancak bu hastalarında çok büyük kısmı günümüzdeki anestezi koşulları ile ameliyat edilebilmektedir. Çünkü ameliyatta yaptığımız işlem herhangi bir hayati organla uğraşmak değildir. Deri ve deri altındaki yağ dokusu ile uğraşmaktayız. Ancak hastamız sigara içici ise o zaman karın içini daralttığımızdan dolayı bu hastalarımızda ameliyat sonrası ciddi egzersizleri ön planda tutuyoruz ve hastamızın ameliyattan sonra hemen aktif döneme geçmesini ve hemen dolaşmasını yürümesini sağlıyoruz. Çünkü ek patolojik problemler ameliyattan sonra karşımıza çıkmasın diye. Ameliyat eğer ki bu güvenlik tedbirleri alınırsa normal diğer standart ameliyatların daha üstünde bir riske sahip bir ameliyat değildir. Diğer hastalıklarla, diğer ameliyatlarla aynı anestezi riskine sahiptir ve ameliyattan sonra da bu özelliklede karın germe işlemi için herhangi bir patolojik ciddi bir hayati tehlike veya rist söz konusu değildir.