Karın Germe Ameliyatı Faydaları Nelerdir?

67 Views2 Comments

Karın germe ameliyatı liposuction yönteminin yeterli olmadığı durumlarda devreye giren en etkili çözümdür. Tıbbi açıdan ergenlik dönemi bitmiş her birey bu ameliyata girebilmektedir. Bu operasyon yoğunluk olarak en yoğun doğum sonrası yapılmaktadır. Ameliyat sonrası rahatlıkla hamile kalınabilmektedir. Genelde hamile kalınmamalı şeklinde yanlış bir algı vardır fakat hamilelik ve doğumla ilgili hiçbir organa müdahale edilmemektedir. Bu yüzden doğum ve gebelikleri etkilememektedir.

Sadece ameliyatın boyutuna göre ortalama ameliyattan sonra 6 ay hamile kalınmaması önerilir.

Ameliyat dikişlerinin tamamen iyileşmesi gerekmektedir. Hamilelikte karın bölgesinin gerilmesi ve şişmesi göz önüne alındığında ortalama 6 ay sonrasında hamile kalmak doğru bir seçim olacaktır. Bu ameliyatın olması için en uygun zamanlama doğumdan sonra en az bir yılın geçmesidir. Özellikle emzirme sürecinin bitmiş olması önem taşımaktadır. Çünkü ameliyat ve iyileşme sürecinde emzirmek mümkün olmayacaktır. Ayrıca aktif olarak sigara kullanan kişilerin bu ameliyatı olmaları doğru bulunmamaktadır.

Sigara yara iyileşmesini bozduğu için ameliyat sonrası dikişli bölgenin açılmasına sebep olabilmektedir.

Sigaranın diğer bir etkisi ise; sigara öksürmeye neden oluyorsa kişinin ameliyattan sonra şiddetli öksürük krizlerine sürekli olarak girme gibi durumları mevcutsa karın bölgesindeki dikişli bölgeler şiddetli öksürük nedeniyle yırtılabilmektedir. Sigara kullanan kişilerin bu ameliyata girmesi için en az 1 ay sigarasız dönem geçirip ondan sonra bu operasyonlara girmeleri önerilmektedir. Buna ek olarak daha önceden karın bölgesinden olunan ameliyat var ise onların tespit edilip bu operasyona engel teşkil edip etmeyeceği öğrenilmeli ve ameliyat öncesi karın muayenesi yapılarak kitle, fıtık, karın duvarı defekti gibi problemler olup olmadığı ayrıntılı olarak araştırılmalıdır. Karın germe ameliyatı olmadan önce başka hastalık olup olmadığının öğrenilmesi hastanın sağlığını tehlikeye sokmayı önlemektedir. Eğer bu operasyona engel olacak türden probleme rastlanırsa öncelikle o problemin tedavisi yapılmalıdır. Daha sonrasında karın germe operasyonu rahatlıkla yapılabilmektedir. Kişinin sorunsuz ve kusursuz sonuç elde etmesi de mümkündür. Gelişmiş teknolojik teknikler sayesinde ameliyat olan kişiler oldukça güvenli ve acısız, ağrısız operasyon geçirmiş olurlar.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Comments (2)