Jinekomasti Tedavisi Nasıldır?

Erkeklerde görülen meme bezi dokusunun artması ile meme büyümesine jinekomasti adı verilir. Jinekomasti; ergenlikte, erken çocukluk dönemlerinde veya yaşlılıkta (60 yaş üstü) ortaya çıkabilmektedir ve normal bir değişiklik olabilir. Hormonal değişmeler veya ilaç yan etkileri jinekomastiye neden olabilmektedir. Aşırı kilo alıp verme de bu hastalığa neden olabilmektedir.

Bir göğüste ya da her iki göğüste olabilir.

Psödoikosinasti ; obezite ve yağdan kaynaklanmaktadır. Pek çok jinekomasti vakası tedavi gerektirmez. Bununla birlikte, kozmetik nedenlerle, durum kişinin kendine olan özgüvenini etkileyebilir ve birisinin kamusal faaliyetlerden çekilmesine neden olabilir. Jinekomasti erkeklerde görüldüğü üzere psikolojik olarak etkileyen bir durumdur. Erkekte meme büyümesinedeniyle oluşan görüntü kişiyi içine kapanık olmaya veya takıntılara neden olabilmektedir. Bu durumda hastanın sağlık durumunun yanında psikolojik durumu da oldukça etkilenmektedir. Gerekirse tedavi sonrası yani cerrahi müdaheleye ek olarak psikolojik destek gerektiren durumlar da olabilmektedir. Jinekomasti ilaç, ameliyat veya bazı ilaçların veya yasadışı maddelerin kullanımını durdurarak ta tedavi edilebilir.

Meme büyümesi tamamen iyileşmeyebilmektedir.

Bu durumu spor gibi faaliyetlerle kapatmak da mümkün değildir. Kendiliğinden geçmediği sürece belli bir yaştan sonra yani ortalama 18-25 yaş arasında cerrahi tedaviye başvurulmaktadır. Jinekomastibirtakım hastalıkların ön belirtisi olabilir bu nedenle gerekli taramalar yapıldıktan sonra estetik olarak tedavisi sağlanıp güzel bir görüntüye kavuşturulabilir. Buna ek olarak ergenlik döneminde memede ağrı şikayeti olsa da doktora başvurun kişilerin %90’ı estetik yani görünüşten rahatsız olma nedeniyledir. Bu durum kilolu kişilerde görülebildiği gibi sağlıksız beslenen ve yanlış diyet uygulayan zayıf kişilerde de görülebilmektedir.

Jinekomasti tedavisi

Jinekomasti eğer hormonsal bozukluk sonucu oluşmuş ise öncelikle o hormonsal bozukluk teşhis edilip tedavi edilmelidir. Daha sonrasında da cerrahi müdahale ya da ilaç tedavisine başvurulmaktadır. Bazı medikal yöntemlerle de tedavi edilebilecek hale gelmiş olan jinekomasti için etkili çözüm cerrahi bir yöntemdir. Hormonal tedaviye ek olarak iki cerrahi yöntem vardır.
1) Klasik cerrahi yöntem
2) Liposuction yani yağ boşaltma yöntemi
Klasik cerrahi yöntem memedeki fazlalıkları yani yağ dokusu, meme dokusu, deri dokusu gibi fazlalıkların cerrahi müdahale ile alınmasıdır.
Liposuction veya diğer adıyla yağ aldırma yöntemi de fazlalık olan yağların alınmasıdır ve bu yöntemle de birçok jinekomasti vakasında memenin küçülmesi mümkündür.