Göz kapağı operasyonundan önce ne tür testler yapılır?

Göz kapağı estetiği ameliyatı, genellikle local anestezi altında yapılan basit bir işlem olarak görülmesine rağmen, göz kapağının anatomik yapısı çok kompleks yapıları içermektedir. Bundan dolayı göz kapağının ameliyatından önce yapılacak tetkikler çok önem arz etmektedir. Özellikle göz kapağının yapısında bozukluk olan hastalarda, göz kapağı düşüklüğü gibi şikayeti olan hastalarda bu önem daha üst seviyeye çıkmaktadır. İleri yaşta ortaya çıkan yaşlılığa bağlı göz kapağı düşüklükleri ve göz kapağının üzerindeki sarkıklar çok ciddi olarak yaklaşılması gereken hadiselerden bir tanesidir.

Özellikle ileri yaştaki hastalarımızda göz kuruluğu önemli bir problem olabilmektedir.

Cerrahi olarak yapılan girişimlerden sonra, göz kapağı estetiklerinden sonra, özellikle alt kapağa yapılan işlemlerden sonra göz kuruluğu oldukça yüksek oranlarda görülebilen bir rahatsızlıktır. Bunun için ameliyat öncesinde özel testlerden geçirilerek göz kuruluğu riskinin olup olmadığının bu ileri yaştaki hastalarda belirlenmesi çok ciddi düzeyde önem arz etmektedir. Bundan dolayı işin uzmanıyla görüşerek yapılacak işleme kara vermek gerekir. Ameliyattan önce göz kapağının bazı testleri gerekmektedir. Özellikle doğuştan gelen göz kapağı düşüklüklerinin ameliyattan önce belirlenmesi ve bunlara yönelik ameliyatta girişim yapılması da bu ek prosedür açısından önemlidir. Göz kapağı düşüklükleri gözün üzerindeki göz kapağının sarkıklıklarından ayrı olarak değerlendirilen kendi içinde çeşitli nedenleri olan hastalıklardır. Bu hastalıklar, çok çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir. Hiçbir nedeni olmayan, doğuştan gelen bir rahatsızlık olmasına rağmen diğer bir rahatsızlıkta sonradan kazanılan kas hastalıkları, bağ dokusu hastalıkları gibi nedenlerle de göz kapağı düşüklükleri olabilmektedir. Buna bağlı olarak ameliyat öncesi değerlendirme göz kapağı ameliyatının temelini teşkil eder.