Göğüs Dikleştirme – Meme Dikleştirme

Göğüs Dikleştirme (Meme Dikleştirme) sarkmış memelerin tekrar dik bir konuma getirilmesi için yapılan cerrahi işlemdir. Bu ameliyat sırasında üç temel işlem yapılır: meme başları olması gereken yere taşınır, meme dokusu şekillendirilir ve deri fazlası çıkartılır. Memeler büyükse meme dokusunun fazlası çıkartılır, küçükse silikon protezlerle desteklenir. Meme dikleştirme ameliyatı büyük ve sarkmış memesi olanlar için küçültme ile birlikte, doğumlar ya da kilo verme sonrası içi boşalmış ve sarkmış hastalarda ise büyütme işlemi ile birlikte gerçekleştirilir.

Göğüs Dikleştirme Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Göğüs dikleştirme ameliyatı yapısal olarak sarkık memesi olanlara, büyük ve sarkık memesi olanlara, doğumlar ve süt verme sonrasında içi boşalarak memesi sarkanlara, aşırı kilo kaybı sonrasında memeleri sarkanlara ve yaşla beraber memeleri sarkanlara uygulanır. Ayrıca keçi memesi olarak da isimlendirilen “tübüler meme deformitesi”ne sahip hastalara da bu işlem yapılır.

Meme Dikleştirme Ameliyatı için Yaş Sınırı Var Mıdır?

Meme dikleştirme işlemleri genelde doğum yapmış orta yaşlı hastalara yapılır. Ancak yapısal olarak memeleri sarkıksa çok genç yaştaki hastalara da yapılabilir. Özellikle tübüler meme deformitesi olan hastalarda çok erken yaşlarda ameliyat yapılabilir. Tüm estetik işlemlerde olduğu gibi meme dikleştirme ameliyatları da 18 yaşından küçük hastalara, özel bir durum olmadıkça uygulanmaz.

Göğüs Dikleştirme Ameliyatında Anestezi Gerekli Midir?

Göğüs dikleştirme ameliyatı genel anestezi altında ve ameliyathane ortamında gerçekleştirilir.

Meme Dikleştirme Ameliyatı Ağrılı Mıdır?

Sadece dikleştirme yapıldığında ya da meme küçültme ile birlikte dikleştirme yapıldığında fazla bir ağrı olmaz. İlk birkaç gün hafif ağrılar olur ve basit ağrı kesicilerle kontrol edilebilir. Meme dikleştirme ile birlikte meme protezi konulan hastalarda, eğer protez kas altına konulduysa, meme büyütme işlemlerindekine benzer bir ağrılı dönem yaşanır. İlk 3 gün daha kuvvetli ağrı kesicilerle bu dönem atlatılır. Dikleştirme işlemlerinde silikon protezler sıklıkla kas üzerine yerleştirilir ve genelde ufak protezler kullanılır. Bu nedenle protez uygulamalarında da fazla bir ağrı olmayacağı söylenebilir.

Göğüs Dikleştirme Ameliyatı Emzirmeyi Engeller Mi ve Göğüslerde His Kaybı Olur Mu?

Göğüs küçültme ameliyatı için söylenenler dikleştirme ameliyatları için de geçerlidir. Göğüs Dikleştirme ameliyatı yapılanlarda süt verememe riski, küçültme yapılanlara göre daha da düşüktür. Süt verme oranlarının normal kadınlardan farklı olmadığı söylenebilir.

Göğüs dikleştirme ameliyatlarından sonra geçici his kayıpları olabilir. Kalıcı his kaybı beklenen bir durum değildir. Ameliyattan birkaç ay sonra meme başları eski duyarlılıklarına kavuşur.

DOÇ. DR. ERDEM GÜVEN
[Toplam:0    Ortalama:0/5]