Göğüs estetiği ile ne tür sorunlara çözüm bulunabilir?

Meme estetiği diyince kadınların kadınlığının simgesi olan bir organ. Memenin en güzel haline ulaştırmamızı anlamamız gerekiyor. Bu nedir? Kişiler doğuştan itibaren memenin gelişim süreci vardır. Gelişim sürecinde meme süreçte biraz daha fazla büyüyebilir, gelişim sürecinde daha küçük kalabilir veya her iki meme birbirinden bağımsız olarak biri küçük biri büyük olabilir. Bunların dışında zaman içinde hayatın koşullarına bağlı olarak geçirilen hamileliklere, süt vermeye ve yapısal özelliklere bağlı olarak memelerde sarkma ortaya çıkabilir, aşağıya doğru meme dokusunun yer değiştirmesi ortaya çıkabilir. Tüm bu saydığım hadiselerin düzeltilmesi ve işinin vücut harmonisine uygun büyüklük ve şekilde memenin ortaya konulmasına meme estetiği diyebiliriz. Meme estetiğinde en önemli şey kişinin orijinal yapısının bozulmadan ve kişiye kendisine zarar verilmeden bu işlemin yapılmasıdır. Özellikle genç hastalarımızda çok önemli bu konuda endişeler var.

Bunlar neler?

Memenin süt vermem bozulacak mı, memede herhangi bir hissizlik olacak mı, meme ucunda herhangi bir hissizlik olacak mı şeklinde sorular var. Tabi ki tüm cerrahi işlemlerde olduğu gibi tecrübeli bir ekiple yapılan meme büyültme ameliyatı, meme küçültme ameliyatı, meme dikleştirme veya simetri ameliyatlarında kişinin, yapan ekibin tecrübesi ve bu işlemdeki kullanılan tekniğin ne kadar popüler ve güncel olması yapılacak olan işlemin başarısını çok artırmaktadır. Özellikle günümüzde memesinde aşırı küçüklük olan hastalarda silikon ile meme büyültme işlemi gayet basit bir şekilde kırk beş dakikalık bir ameliyatla halledilebilmekte. Meme küçültme biraz daha kompleks bir işlem. Çünkü büyük olan memeler gerçekten hastaya ciddi rahatsızlık veriyor. Sırt ağrısı yapıyor, bel ağrısı yapıyor, boyun ağrısı yapıyor. Memenin altında pişikler, alerjiler, egzamalar, meme altı kokuları, terlemeleri hastaları inanılmaz eziyet veren bir şeydir meme büyüklüğü. Bunların uygun şekilde küçültülmesi ve hastanın göğüs kafesine uygun büyüklüğe getirilmesi gerçekten başarılı bir meme ameliyatı ile çok mümkün. Günümüzde bunları sık olarak uygulayabilmekteyiz.