Erkeklerde meme küçültme ameliyatının riskleri var mı?

Jinekomasti ameliyatları genel olarak ameliyat sonrası komplikasyonları çok az gördüğümüz ameliyatlar. Bunun nedeni sınırlı bir bölgede ameliyat yapılması, küçük bir bölgede ameliyat yapılması ve hastaya ekstra bir yük getirmemesi, genel olarak bu işlemi tecrübeli ve işin ehli kişiler yaptığı takdirde iki üç gün içinde hastalarımız genellikle sosyal yaşamına aktif olarak geri dönebiliyorlar. Ancak ameliyattan sonra her ameliyatın kendisine bağlı riskleri vardır. Bu riskler nelerdir? Ameliyat bölgesine bir kan birikebilir. Ameliyat bölgesine bir seroma dediğimiz bir serum birikebilir, vücut sıvıları birikebilir.

Bunlarda çok basit şekilde çözülebilecek işlemlerdir.

Ancak jinekomasti ameliyatlarında yani erkekte meme büyümesi ameliyatlarından sonra diğer ameliyatlara nazaran çok daha nadir gördüğümüz komplikasyonlar. Ameliyat sonrasında ağrı çok basit şekilde ağrı kesicilerle halledilebilen, çok ağır olmayan, hastalarımıza çok eziyet vermeyen bir ağrı şeklinde ağrı hissedilmektedir. Genellikle hastalarımızın tarifi ağır bir spor yaptıktan sonra kaslarda ortaya çıkan ağrıya benzer bir ağrıdan bahsetmekteler kendileri. Ancak ameliyat genel olarak diğer ameliyatlarımızla estetik ameliyatlarla karşılaştırdığımız zaman kadınlardaki meme operasyonlarına nazaran çok daha basit, çok daha teknik olarak basit, hasta açısından da iyileşme süreci açısından da çok daha kolay tolere edilen bir süreçle iyileşen bir ameliyat çeşidi. Ancak tabi ki lokal anestez ile yapılmasına rağmen hastanın genel koşullarına dikkat edilmesi lazım. O bölgenin antisepsi dediğimiz steril bir ortamda yapılması, ameliyathane ortamında yapılması gerçekten hastanın tüm parametrelerini kontrolü, tahlillerinin düzgün şekilde yapılması sonrasında her şeyin uygun ve ameliyatın risklerini ortadan kaldıracak şeklinde uygulanmasıyla hastalığın riskleri sıfıra yakın diyebileceğimiz şekilde bir ameliyat çeşidimiz hastalarımız korkmadan çekinmeden bu ameliyatı ehil kişilere rahatlıkla olabilirler.