Erkeklerde meme küçültme ameliyatını herkes olabilir mi?

Erkeklerde meme küçültme ameliyatını tüm erkekler olabilir. Ancak şöyle bir ayırım yapmak lazım, bu işlerde, sağlık işinde ve özellikle bu tip ameliyatlarda genellemeden kaçınılması gerekiyor. Kişiyi münferit olarak değerlendirmek lazım. Altta yatan neden nedir, bir hormonal bozukluktan mı? Kullanılan ilaçtan mı kaynaklanıyor. Yoksa hastanın herhangi bir vücut dengesinde hormonal bir bozukluk mu var? Bunu tam olarak tahlil etmek gerekiyor. Ameliyat bizim en son çözümümüz. Hastanın altta yatan nedenini net olarak ortaya çıkarmamız gerekiyor. Eğer gelişimsel bir sürece bağlı olarak altta herhangi bir hastalık yok ise bu hastalarımıza öncelikli olarak diyet tavsiye ediyoruz. Oradaki kaslarını güçlendirmesini tavsiye ediyoruz ileri bir meme büyümesi yok ise. Eğer hastada ileri bir jinekomasti var ise ve bundan kurtulamıyorsa hasta kilolu olsa dahi bu ameliyat yapılabilir. Çünkü kilolu hastalarda da bu meme büyümesi artık bir bayan memesine yaklaşacak büyüklükte bir memeye sahip hastalarımız var. Hastalarda çok ciddi psikolojik sıkıntılar oluşturuyor. Bundan dolayı bu sıkıntıdan kurtarmak için biran önce ameliyat etmek gerekebiliyor. Tabi ki ideali hastamızın ideal kiloya düşerek ameliyat olması. Bu altın standardımız.

Bu konuyu göz ardı etmemeliyiz.

Ancak hasta bu kilosunu çok hızlı veremiyorsa ve bunu çok ciddi takıntı haline getirmişse hastanın ameliyatı başarı ile gerçekleştirilebilir. Ameliyat işlemi çok basit bir işlem. Günü birlik yatışta oluyor. Hatta genel anesteziye de gerek olmuyor çoğu zaman. Hastamız lokal anestezi artı sedasyon birazcık sakinleştirme yoluyla bu ameliyata başlıyoruz. Genelde çok büyük oranda hastalarımıza liposuction yeterli oluyor. Meme glandında yani dokusunda büyüme var ise o zaman o bölgeyi keserek çıkarma ihtiyacı ortaya çıkıyor. Tabiki bu işi uzmanına yaptırmak çok önemli. Bu işi tam güzel bir şekilde usulüne uygun bir şekilde yapmadığımız takdirde çok kötü sonuçlarla karşılaşabiliriz. Bunlar neler; göğüs bölgesindeki girintiler çıkıntılar, çukurluklar, meme başının içeriye gitmesi. Bu uygun olmayan operasyonlarda bu sonuçlar ortaya çıkabilir. Tabi ki her işte olduğu gibi o işte gerçekten tecrübeli işin eğitimini almış kişilere bu işi yaptırdığımızda umduğumuz kendi hayalimizde canlandırdığımız bir göğüs yapısına kavuşmamız çok çok basit bir şekilde oluyor ve iş hayatına dönüş çok kısa sürede oluyor. Bugün jinekomasti ameliyatı olduktan sonra yarın istirahat edilip ertesi gün işe başlanabilecek bir ameliyat. Ve ameliyatın sonucu da çok yüz güldürücü olmakta.