Erkeklerde meme küçültme ameliyatı olduktan sonraki süreç nasıldır?

Hastalarımız, jinekomasti ameliyatından sonra aynı gün taburcu edilirler. Genellikle hastaların yüzde 90ı bu şekilde ameliyattan sonra evine gönderilirler ve ameliyattan sonraki süreç, yapılan ameliyata bağlı olarak belli bir iyileşme dönemi alır. Ancak hastanın sosyal hayatına geri dönmesi, işine gücüne geri dönmesi çok uzun bir süre almayan ameliyat çeşididir. Özellikle yağ ağırlıklı meme büyümesi olan hastalarımızda liposuction yaptıktan sonra basit bir korse giydiriyoruz hastamıza. Bu korseyi yaklaşık bir ile bir buçuk ay takmasını öneriyoruz. Bu korseyi takmasının nedeni altını boşalttığımız derinin göğüse daha yaklaşması ve yapışmasını sağlamaktır. Korseden ayrı olarak liposuction yaptığımız hastalarda herhangi bir diren kullanmıyoruz. Ameliyattaki ağrı çok ciddi düzeyde ağrımız olmuyor genel olarak lokal anestezi ile sedasyon desteği ile bu işlemi gerçekleştiriyoruz.

Herhangi bir diren kullanmıyoruz.

Ameliyat sonrası oraya herhangi bir şey koymamıza gerek kalmıyor. Hastamızı akşamleyin evine gönderiyoruz korse ile birlikte ve hastamız ertesi gün istirahat ediyor. Ve buradaki hissettikleri ağrı kendi tabirleri ile hamken yapılan spordan sonra kaslardaki ağrı gibi bir ağrı hissediyorlar. Diğer ameliyat çeşidinde meme dokusundan ağırlıklı olan meme büyümesinde cerrahi bir şekilde kesilerek o dokunun çıkarılması gerekiyor. Bu durumda diren kullanılıyor, diren bir veya iki gün duruyor hastamızda. Ondan sonra direnler çekiliyor. Aynı şekilde bir göğüs bandajıyla bu bölgenin bastırılması sağlanıyor. İyileşme süreci bununda çok fazla değil. Hastalarımız normal aktif spor yaşamına hafif sporları bir hafta on gün sonra başlıyorlar. Ağır sporlara üç dört hafta sonra çok rahatlıkla başlayabiliyorlar. Hastalarımız üç dört gün sonra araba kullanabiliyorlar, normal iş yaşamlarına geri dönebiliyorlar ve tüm sosyal yaşamlarına normal olarak devam edebiliyorlar. Jinekomasti ameliyatı göğüs kafesinin içinden yapılan bir ameliyat değil, sadece derinin altındaki fazlalığı alma şeklindeki bir ameliyat. Ağır bir ameliyat değil, hayati bir riski yok, ağrılı bir işlem değil, ameliyat sonrası ağrı kontrolü çok basit, günübirlik bir işlem. Hastalarımız bu ameliyatı korkmadan yaptırabilirler. Uygun kişiye uygun doktora yaptırdıkları takdirde çok başarılı sonuçlar alabilirler.