Erkeklerde jinekomasti neden olur?

Erkeklerde jinekomastinin sebepleri arasında doğal olan ve doğal olmayan nedenler sayılabilir. Doğal nedenlerin başında özellikle bebeklik çağında, ergenlik çağında ve yaşlılık döneminde görülen doğal sebepleri sayabiliriz. Bebeklik döneminde anneden geçen hormonlardan dolayı göğüs dokusunda hafif bir büyüme görülebilir ama bu çok kısa süre içinde kaybolmaktadır. Ergenlik döneminde ise hormonal değişikliklere bağlı olarak göğüs görüntüsünde dışarıya doğru çıkıklık ve hafif bir göğüs büyümesi izlenebilmektedir. Bu hastalara herhangi bir müdahale etmeden izlemek gerekmektedir. Ergenlikten çıktıktan sonra özellikle 18 yaşından sonra bu büyüme devam ediyorsa bunlara müdahale edebilmekteyiz.

Yaşlılık döneminde vücutta hormonal değişiklikler meydana gelmektedir.

Özellikle yağ dokusu fazla olan kişilerde yağlı dokudan üretilen östrojenden dolayı meme dokusunda bir miktar büyüme ortaya çıkabilmektedir. Bu doğal nedenlerin dışında doğal olmayan hastalıklardan dolayı meme büyümeleri de jinekomastiye neden olabilmektedir. Özellikle karaciğer, böbrek rahatsızlığı, hormonal rahatsızlıklar, hormon üreten bazı tümör çeşitlerinden dolayı memelerde büyüme izleyebilmekteyiz. Tüm bu saydığım hastalık nedenleri memelerde büyümelerin yüzde bir den daha az sebeplerindendir ve çok sık olarak izlenmemektedir. Günümüzde en sık gördüğümüz nedenlerden bir tanesi; memelerde ortaya çıkan yağ birikimleridir. Bu yağ birikimleri özellikle normal kilonun üzerinde olan kişilerde göğüs bölgesindeki birikimden dolayı bir meme dokusu görüntüsünün izlenmesinden kaynaklanmaktadır. Yüzde doksandan fazla sebebi bunu olarak görmekteyiz ve bunun çözümü de en kolay sebeplerden bir tanesidir. Özellikle yağ birikimi olan memelerde hiç iz bırakmadan memenin üzerinde kenarında küçük bir delikten girerek ultrasonik liposuction dediğimiz sistemle bu yağın eritilmesi ve tamamının dışarıya alınması ile birlikte memelerin normal olması gerektiği gibi düz bir görüntü elde edebilmekteyiz. Bu şekilde basitçe yapılan tedavilerle hastaların yüzünün güldüğü ve sosyal hayata çok rahat bir şekilde dönebildiklerini izlemekteyiz.